Eurocept Homecare heeft voorzorgsmaatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te beperken.

Ook tijdens de lockdown zijn wij voorbereid op diverse scenario’s om de medische zorg aan patiënten en vitale processen van onze organisatie draaiende te houden. Wij hebben COVID-19 protocollen om de patiëntenzorg inclusief levering van medicatie en/of materialen te continueren. Uiteraard volgen wij hierbij de richtlijnen van het RIVM en de maatregelen van de Rijksoverheid.

Patiëntenzorg
Dagelijks beoordelen wij het aantal zorgaanvragen op basis van kwetsbaarheid van de patiëntengroep. In de praktijk betekent dit dat wij in overleg met onze samenwerkingspartners bezoeken beperken voor instructie en/of coaching gesprekken. Dit doen wij door gebruik te maken van alternatieven zoals videobellen. Voor de overige bezoeken doen wij telefonische triage.

Wij hebben voldoende capaciteit om de zorgvraag goed in te plannen en uit te voeren door ons verpleegkundig team. Indien de zorgvraag toeneemt en wij mogelijk toedieningen moeten verplaatsen, dan stemmen wij dit altijd af met én vragen toestemming aan de behandelend arts.

Maatregelen patiëntenzorg

  • Wij nemen voorafgaand aan een bezoek telefonisch contact op met de patiënt om te bespreken of er COVID-19 ziekteverschijnselen zijn.
  • Indien nodig bezoeken onze verpleegkundigen de patiënt met beschermingsmaterialen (mondneusmasker, schort, spatbril, handschoenen).
  • Wij begroeten met een glimlach, maar schudden geen handen tijdens het bezoek.

Leveringen en voorraad
Op dit moment hebben wij geen tekort aan medische hulpmiddelen en medicatie. Bestellingen kunnen wij gewoon leveren. Het is niet nodig om extra te bestellen. Wij staan altijd in nauw contact met fabrikanten en leveranciers. Waar nodig informeren wij u over verwachte levertijden en/of alternatieven.

Onze vervoerders hebben ook maatregelen genomen om verspreiding van COVID-19 te voorkomen. Zij leveren bij particulieren en bedrijven de pakketten af aan de (voor)deur en zetten dus geen pakketten meer binnen. Bij ziekenhuizen en zorginstellingen leveren vervoerders alleen nog op de goederenontvangst of bij de receptie en dus niet meer op de afdeling.

Door de lockdown hebben de vervoerders het extra druk. Wij hebben afspraken met de vervoerders gemaakt om te zorgen dat onze medische hulpmiddelen en medicatie voorrang hebben op consumentengoederen. Desondanks kunnen er situaties ontstaan waarbij het levermoment kan afwijken van wat u gewend bent.

Bereikbaarheid

Wij zijn iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur via telefoonnummer 030 – 280 42 71. Buiten kantoortijden zijn wij alleen bereikbaar voor zaken die echt niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. In geval van nood dient u contact op te nemen met de hulpdiensten via telefoonnummer 112.

Onze medewerkers
Alle medewerkers van Eurocept Homecare worden actief geïnformeerd over het in acht nemen van de juiste maatregelen om verspreiding van COVID-19 te voorkomen:

  • Onze medewerkers blijven thuis bij klachten en laten zich direct testen op COVID-19.
  • Ons verpleegkundig team blijft thuis bij klachten en laat zich direct testen op COVID-19.
  • Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis waar dat kan.
  • Wij hebben op kantoor extra hygiëne- en schoonmaakmaatregelen getroffen.
  • Wij maken zoveel mogelijk gebruik van online vergadermogelijkheden.
  • Wij hebben reizen, bijeenkomsten en scholingen geannuleerd.
  • Wij beperken de toegang van externe bezoekers tot ons kantoor.
  • Wij houden ons klantbezoek beperkt en conform geldende maatregelen.

 

Laatste update vrijdag 28 mei, 11.30 uur.

Deel dit nieuwsbericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Laatste nieuws

Informatie

Informatie COVID-19

Eurocept Homecare heeft voorzorgsmaatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te beperken.

Eurocept Homecare