PERSBERICHT –

Eurocept Homecare gaat samenwerking aan met KinderThuisZorg-Nederland

HOUTEN – Om de kwaliteit van verpleegkundige zorg voor kinderen te garanderen gaat de divisie Medische Voeding, onderdeel van Eurocept Homecare, de samenwerking aan met KinderThuisZorg-Nederland.

Kinderen die via een sonde worden gevoed, moeten in de thuissituatie kunnen terugvallen op kinderverpleegkundige zorg voor het herplaatsen of verwijderen van deze sonde. Een voorbeeld is een situatie waarbij een baby de sonde eruit trekt en deze opnieuw wordt ingebracht. “Voor ouders/verzorgers is het een grote zorg minder als ze hiervoor niet meer speciaal terug naar het ziekenhuis moeten,” aldus Annemijn Kozijn, Accountmanager Medische Voeding. “We zijn heel erg blij dat we een goede partij hebben gevonden die ons ondersteunt in het realiseren van onze ambitie ‘uw ziekenhuis thuis’.”

Verwijzers van medische voeding kunnen via Eurocept Homecare een verzoek indienen voor deze kinderverpleegkundige zorg. Eurocept levert de materialen voor de zorg en de kinderverpleegkundigen van KinderThuisZorg-Nederland leveren veilige zorg in de vertrouwde omgeving van het kind. Het voordeel voor verwijzers is tweeledig: zorg is in goede en deskundige handen en het is efficiënt om de aanvraag voor zorg en medische voeding bij één partij in te dienen.

De kinderen worden aangemeld bij de landelijke kinderthuiszorgorganisatie en met het betreffende ziekenhuis, waar het kind onder behandeling is, wordt de inzet van zorg afgestemd. De ambities van beide organisaties komen overeen; “In het ziekenhuis als het nodig is, thuis als het kan’, is één van de doelstellingen van KinderThuisZorg-Nederland,” aldus Karin Stut, Kwaliteitsfunctionaris: “Wij zijn blij dat Eurocept Homecare in ons een kwalitatieve samenwerkingspartner heeft gevonden die recht doet aan het kind.” Alles binnen KinderThuisZorg-Nederland is op kinderen en jongeren gericht. Of het nu gaat om goed opgeleide kinderverpleegkundigen, medische protocollen speciaal voor het kind, een Digitaal Kinddossier of een op maat gemaakt stimuleringssysteem. Het kind staat voorop en daar gaat het om voor beide partijen.

Voor meer informatie:
Annemijn Kozijn